Jakie obowiązki ma księgowa?


Dobra w swoim fachu księgowa jest naprawdę cennym pracownikiem. Co więcej każda firma musi korzystać z jej usług, ponieważ pełni ona w niej bardzo ważna role zajmując się finansami i dokumentami, które ich dotyczą. Niektórzy właściciele firm zatrudniają księgowe tylko na część etatu, inni korzystają z ich usług tylko w przypadku zaistniałej potrzeby. Jedno jest jednak pewne- księgowa w firmie jest niezbędna. Warto ją docenić i zmotywować odpowiednio do pracy, a naprawdę nam się to opłaci.
Do obowiązków księgowej należy między innymi dekretacja dokumentów oraz ich zaksięgowanie, prowadzenie ewidencji księgowej, ewidencji zakupów oraz sprzedaży, wykonywanie przeróżnych rozliczeń finansowych, sporządzanie deklaracji ZUS, PIT, VAT, CIT, wykonywanie przelewów pieniężnych czy sporządzanie sprawozdania finansowego. Na podstawie niektórych z tych czynności jesteśmy w stanie kontrolować swoje wydatki i wpływy, sprawdzać wyniki sprzedaży oraz zyski.
Dobra księgowa musi przede wszystkim lubić swoją pracę. Wymaga ona bowiem systematyczności, odpowiedzialności i poświęcania czasu na tworzenie statystyk czy zestawień. Księgowa cały dzień operuje liczbami oraz musi myśleć analitycznie. Warto więc zagwarantować jej również odpowiednie miejsce do pracy, gdzie nic nie będzie jej rozpraszało.